Sunday, December 16, 2012

█▓▒░(°TaNoLi°)░▒▓█ ( ١٦ دسمبر 1971 ) ہم کہ ٹھرے اجنبی کتنی ملاقاتوں کے بعد

بسمہ الله الرحمن الرحیم
تمہیں یاد ہو کے نہ یاد ہو پر مجھے ہے یاد ذرا ذرا
************************
پیارے بچو ١٩٧١ کے واقعات کا آغاز کرنے سے پہلے ذرا ان را انڈین نواز نام نہاد صحافیوں کی
پہچان کر کے بتاؤ یہ کون ہیں جو امریکی ڈالروں پر پلتے ہیں یقینی 

طور پر آپ جان چکے ہوں گے



شیر تھا میں بھی اک ارض بنگال کا

شرق سے غرب تک میری پرواز تھی
ایک شاہیں تھا میں ذہن اقبال کا
ایک بازو پہ اڑتا ہوں میں آجکل
دوسرا دشمنوں کو گوارہ نہیں
قبر اقبال سے آرہی تھی صدا
یہ چمن مجھ کو آدھا گوارہ نہیں

١٦ دسمبر 1971

--
Photo: ‎شیر تھا میں بھی اک ارض بنگال کا     شرق سے غرب تک میری پرواز تھی     ایک شاہیں تھا میں ذہن اقبال کا     ایک بازو پہ اڑتا ہوں میں آجکل     دوسرا دشمنوں کو گوارہ نہیں     قبر اقبال سے آرہی تھی صدا     یہ چمن مجھ کو آدھا گوارہ نہیں      ١٦ دسمبر 1971‎


Indian writers say role of RAW in 1971 War was five-fold, Pakistani soldiers offered stiff resistance


Leading Indian writer B Raman in his book 'Role of RAW in Liberation of Bangladesh' has disclosed that the role of R&AW was five-fold, according to a recent research on how the Indian writers saw the 1971 War.

First, it was to provide intelligence to India's policy-makers and its armed forces; Second, to train the Bengali "freedom fighters" in the clandestine training camps, then to the network with Bengali public servants from the East Pakistan posted in the West Pakistan and in Pakistan's diplomatic missions abroad; Third, to persuade them to cooperate with the "freedom-fighters" and to help in the freedom struggle by providing intelligence; Fourth, to mount a special operation in the CHT against sanctuaries and training camps of the Naga and Mizo hostiles; and Fifth, to organise a psychological warfare (PSYWAR) campaign against the Pakistani rulers by disseminating reports about the massacres of the Bengalis in East Pakistan and the exodus of refugees.

He writes that involvement of R&AW was multi-pronged and that was the reason that Indira Gandhi decided to assist the Bengali-speaking people of East Pakistan in their efforts to separate from Pakistan and achieve an independent state to be called Bangladesh. "This was in the wake of the widespread disturbances in East Pakistan in the beginning of 1971 following the refusal of the military regime of Pakistan headed by General Mohammad Yahya Khan to honour the results of the December 1970 general elections in which the Awami League of Sheikh Mujibur Rahman won a majority in the Pakistan National Assembly," says the writer.

Another Indian writer Dr Sarmila Bose writes in her book that the courageous Pakistan Army stood on the eastern front. Bose is niece of Netaji Bose, the great Indian nationalist. She writes that there is much for Pakistan to come to terms with what happened in 1971. But the answers don't lie in unthinking vilification of the fighting men who performed so well in the war against such heavy odds in the defence of national policy. Rather, in failing to honour them, the nation dishonours itself.

Another Indian writer Major General D K Palit (Retd), writes in his book "The Lightning Campaign", that one general misconception must be cleared from the beginning. There has been much speculation as to why Pakistan Army collapsed in Bangladesh: Whereas the fact is that there was nothing like general collapse.

In many places as at Hilli, Jamalpur, Khulna and other strongholds, the enemy (Pakistan) put bitter resistance often having to be physically destroyed before the post could be captured to be sure, in certain cases such as Jessore and Mymensingh the enemy withdrew from their defences before the main assault could be put in, but by and large they fought hard."


پھول لے کر گیا آیا روتا ہوا

بات ایسی ہے کہنے کا یارا نہیں

قبر اقبال سے آرہی تھی صدا

یہ چمن مجھ کو آدھا گوارہ نہیں

شہر ماتم تھا اقبال کا مقبرہ

تھے عدم کے مسافر بھی آئے ہوئے

خون میں لت پت کھڑے تھے لیاقت علی

روح قائد بھی سر کو جھکائے ہوئے

کہہ رہے تھے سبھی کیا غضب ہوگیا

یہ تصور تو ہرگز ہمارا نہیں

سرنگوں تھا قبر پہ مینار وطن

کہہ رہا تھا کہ اے تاجدار وطن

آج کے نوجواں کو بھلا کیا خبر

کیسے قائم ہوا یہ حصارِ وطن

جس کی خاطر کٹے قوم کے مرد و زن

ان کی تصویر ہے یہ مینارا نہیں

کچھ اسیران گلشن تھے حاضر وہاں

کچھ سیاسی مہاشے بھی موجود تھے

چاند تارے کے پرچم میں لپٹے ہوئے

چاند تارے کے لاشے بھی موجود تھے

میرا ہنسنا تو پہلے ہی اک جرم تھا

میرا رونا بھی ان کو گوارہ نہیں

کیا فسانہ کہوں ماضی و حال کا

شیر تھا میں بھی اک ارض بنگال کا

شرق سے غرب تک میری پرواز تھی

ایک شاہین تھا میں ذہن اقبال کا

ایک بازو پہ اڑتا ہوں میں آج کل

دوسرا دشمنوں کو گوارہ نہیں

یوں تو ہونے کو گھر ہے سلامت رہے

کھینچ دی گھر میں دیوار اغیار نے

ایک تھے جو کبھی آج دو ہو گئے

ٹکڑے کر ڈالا دشمن کی تلوار نے

گھر بھی دو ہو گئے در بھی دو ہو گئے

جیسے کوئی بھی رشتہ ہمارا نہیں

کچھ تمہاری نزاکت کی مجبوریاں

کچھ ہماری شرافت کی مجبوریاں

تم نے روکے محبت کے خود راستے

اس طرح ہم میں ہوتی گئیں دوریاں

کھول تو دوں میں راز محبت مگر

تیری رسوائیاں بھی گوارہ نہیں

وہ جو تصویر مجھ کو دکھائی گئی

میرے خون جگر سے بنائی گئی

قوم کی ما¶ں بہنوں کی جو آبرو

نقشہ ایشیاءمیں سجائی گئی

موڑ دو آبرو یا وہ تصویر دو

ہم کو حصوں میں بٹنا گوارہ نہیں

پھول لے کر گیا آیا روتا ہوا

بات ایسی ہے کہنے کا یارا نہیں

قبر اقبال سے آرہی تھی صدا

یہ چمن مجھ کو آدھا گوارا نہیں

مشرقی پاکستان کی علیحدگی کے باوجود دو قومی نظریہ زندہ ہے

1946ء کے تاریخی انتخابات میں بنگالی مسلمانوں نے 97فیصد ووٹ دے کر پاکستان کے قیام یقینی بنایا۔ آزادی کے بعد 1970ءمیں بالغ رائے دہی کی بنےاد پر ہونے والے انتخابات اس لحاظ سے غیر معمولی اہمیت کے حامل تھے کہ انتخابات کی طویل انتخابی مہم ایک سال پر محیط تھی۔ اس دوران شیخ مجیب الرحمن جب انتخابی مہم میں کسی جلسے میں جاتا تھا تو لوگ اس سے پوچھتے تھ
ے کہ کیا تم پاکستان سے علیحدگی چاہتے ہو؟ وہ جیب سے قرآن پاک نکال کر اس پر ہاتھ رکھ کر قسم کھاتا تھا کہ قرآن پاک کی قسم مےں پاکستان سے علےحدگی نہےں چاہتا۔ دوسری طرف عوامی لےگ کے کارکنوں نے غنڈہ گردی سے اےسے حالات پےدا کردےئے کہ دوسری جماعتوں کے لئے انتخابی مہم چلانا مشکل ہوگےا۔ عوامی لےگ نے مغربی پاکستان مےں اپنی پارٹی کی طرف سے امےدوار کھڑے نہیں کیے۔ جب انتخابات ہوئے تو اس کے نتائج حکومت اور سےاسی جماعتوں کے لئے حےران کن تھے بلکہ پرےشان کن بھی۔ ملک سےاسی طور پر تےن حصوں مےں تقسےم ہوگےا تھا مغربی پاکستان مےں پےپلز پارٹی کو سندھ اور پنجاب مےں بھاری کامےابی حاصل ہوئی جبکہ مشرقی پاکستان مےں عوامی لےگ کو مکمل کامیابی حاصل ہوئی اس طرح مشرقی پاکستان مےں عوامی لےگ کو مکمل غلبہ حاصل ہوگےا۔ صوبہ سرحد اور بلوچستان پر نےشنل عوامی پارٹی اور جمعےت العلماءاسلام اپنا سکہ جمائے ہوئے تھےں۔ مسلم لےگ قےوم گروپ کو صوبہ سرحد مےں محض چند سےٹےں حاصل ہوسکےں اور ےہ جماعت تمام تر سرکاری حماےت کے باوجود انتخاب مےں بری طرح شکست کھا گئی۔ اس طرح مسلم لےگ کونسل اور جمعےت العلماءپاکستان نے بھی چند نشستےں حاصل کےں۔ اےک امر واضح تھا کہ آج کی طرح اس وقت بھی ملک مےں صاحب بصےرت قےادت کا فقدان تھا۔ قومی اسمبلی کے لئے عام انتخابات کے روز مشرقی پاکستان مےں صرف ستاون 57فےصد لوگوں نے ووٹ ڈالے۔ باقی لوگ ہنگاموں اور غنڈہ گردی کے خوف سے اپنی رائے کا استعمال نہ کرسکے۔ پولنگ اسٹےشنوں پر پولےس کے علاوہ فوج بھی تعےنات تھی مگر اسے کسی کارروائی کی اجازت نہےں تھی۔ عوامی لےگی غنڈوں نے خوف و ہراس کی فضاءقائم کرکے کھلم کھلا دھاندلی کی اور لوگوں کو پولنگ اسٹےشنوں پر آنے سے روکا۔ ان انتخابات مےں ڈالے گئے ووٹوں مےں سے صرف 42 بےالیس فےصد لوگوں نے عوامی لےگ کے حق مےں ووٹ ڈالے۔ ان مےں سے 23 فےصد ہندو باشندوں کے ووٹ تھے۔ ےہ حقےقت آج ساری دنےا بالخصوص بنگالی بھائےوں پر آشکار ہوچکی ہے کہ مشرقی پاکستان مےں مٹھی بھر لوگوں نے وہاں کے عوام کو گمراہ کےا۔ وہاں کے لوگوں کی اکثرےت کسی قےمت پر علےحدگی نہےں چاہتی تھی۔ اب کئی بنگالی دانشور برملا اس بات کا اعتراف کرتے ہےں کہ 1970ءکے انتخابات منصفانہ نہےں تھے اس کے علاوہ ان سچے پاکستانی بنگالےوں سے 1970ءمےں ےا اس کے بعد ہونے والی کسی انتخابات مےں ےہ نہےں پوچھا گےا کہ کےا تم پاکستان سے علےحدگی چاہتے بھی تھے ےا نہےں؟
بھارت کے جنرل مانک شاہ نے انٹرنےٹ پر 9نومبر 2012ءکو اےک انٹروےو مےں کہا ہے کہ اس نے 1970ءمےں اعلیٰ تربےت ےافتہ ہندو فورس کے 80ہزار جوان مشرقی پاکستان مےں داخل کئے جن کا مقصد افراتفری پھےلانا' تخرےب کاری اور بنگالی خواتےن کا ریپ کرنا تھا۔ ےہ فورس عام بنگالی لباس مےں بھےجی گئی۔ ان کارروائےوں کا الزام پاکستان فوج پر لگا۔ مشرقی پاکستان مےں تباہی پھےلا کر عام بنگالےوں مےں خوف و ہراس پےدا کرنا اور انہےں پاکستان فوج کےخلاف متنفر کرنا تھا۔ کئی اور جرنےلوں نے بھی اس تصدےق کی ہے" قابل غور نکتہ ےہ ہے کہ ےہ فورس 1970ءمےں الےکشن سے بھی پہلے بھےجی گئی۔ 1971ءمےں بھارت نے تمام بےن الاقوامی قوانےن و اصولوں اور ضابطوں کو پامال کرکے ننگی جارحےت کے ذرےعے مشرقی پاکستان پر زبردستی قبضہ کرکے پاکستان کو دولخت کردےا۔ اس وقت بھارت کی وزےراعظم اندرا گاندھی نے کہا تھا کہ مےں نے دو قومی نظرےہ کو خلےج بنگال مےں غرق کردےا ہے اور برصغےر پر مسلمانوں کے ہزار سالہ اقتدار کا بدلہ لے لےا ہے لےکن اکھنڈ بھارت کا خواب دےکھنے والی بھارتی قےادت کا ےہ خواب شرمندہ تعبےر نہ ہوا۔ دو قومی نظرےہ آج بھی زندہ ہے اور زندہ رہے گا۔ اگر اےسا نہ ہوتا تو مشرقی پاکستان آزاد مملکت کی بجائے مغربی بنگال مےں شامل ہوکر بھارت کا اےک صوبہ بن جاتا مگر بھارت کو اےسا کرنے کی جرات نہ ہوئی بلکہ بھارتی فوجوں کو شدےد رد عمل کے باعث ڈھاکہ اور دےگر علاقوں سے واپس جانا پڑا۔ جاتے جاتے وہ کارخانوں کی مشےنری' دفاتر کے پنکھے' فرنےچر حتی کہ غسل خانوں کی ٹوٹےاں بھی اتار کر لے گئے۔ حال ہی مےں مشہور بھارتی صحافی سرمےلا بوس کی اےک تحقےقی کاوشDead Reckoning Memories of the 1971 Bangladesh War Warکے نام سے سامنے آئی ہے۔ ےہ خاتون آکسفورڈ ےونےورسٹی کی سےنئر رےسرچ سکالر ہے۔ 6سال کی جان لےوا تحقےق کے بعد ےہ کتاب مکمل ہوئی اور آکسفورڈ ےونےورسٹی پرےس انگلےنڈ سے شائع ہوئی۔ اس تحقےق مےں جنوبی اےشےاءکی اس جنگ کا مکمل احاطہ کےا گےا اور بھارتی الزامات کا بھانڈہ ان الفاظ مےں پھوڑا ہے۔ "جنگ کے شروع مےں مشرقی پاکستان مےں پاکستان فوج کی کل تعداد لگ بھگ بےس ہزار تھی۔ دسمبر تک ےہ تعداد بڑھ کر 34ہزار ہوگئی۔ تقرےباً11ہزار سول پولےس ار رضا کار تھے۔ ےہ لوگ وہاں گورےلا اور حقےقی جنگ کا مقابلہ کررہے تھے۔ ان حالات مےں ان لوگوں کا لاکھوں کے حساب سے خواتےن کی عصمت دری کرلےنا "سپرہےومن" کارنامہ ہوسکتا ہے حقےقت نہےں۔ دوسرا بھارت جارح تھا جس نے اےک آزاد ملک مےں 80ہزار گورےلے اور بعد مےں فوج بھےج کر اقوام متحدہ کے چارٹر کی خلاف ورزی کی"
"را" کی زےر نگرانی بھارتی اور بنگلہ دےشی مےڈےا نے ملکر اےسے اےسے جھوٹ کے پہاڑ کھڑے کئے جن کی تارےخ مےں مثال نہےں ملتی مثلاً پاکستان آرمی پر بنگالی عورتوں' بچوں اور بوڑھوں تک کو قتل کے الزامات لگائے گئے جبکہ سرمےلا بوس کی 6 سالہ رےسرچ کے مطابق پاکستان آرمی نے کہےں بھی کسی عورت' بچے ےا بوڑھے پر ہاتھ نہےں اٹھاےا۔ سنی سنائی باتےں تو بہت تھےں لےکن کسی نے بھی اےسے قتل کی گواہی نہ دی بلکہ حقےقت ےہ ہے کہ جہاں کہےں ضرورت پڑی پاکستان آرمی نے اےسے لوگوں کی مدد کی۔ (حوالہ صفحہ 164) بنگلہ بندھو شےخ مجےب الرحمن نے 1970ءکے انتخابات مےں عوام کو جو سنہری سپنے دکھائے تھے وہ اےک اےک کرکے بھےانک شکل اختےار کرگئے۔ مجےب الرحمن 15اگست 1975ءکو اپنی ہی فوج کے ہاتھوں مارا گےا اور تےن دن تک اس کی لاش اس کے مکان کی سےڑھےوں مےں پڑی رہی۔ بعدازاں چند پولےس والوں نے اےک مولوی کی امامت مےں نماز ادا کرکے اس کی تدفےن کی۔ شےخ مجےب الرحمن نے اپنی حفاظت کے لئے اےک خصوصی فوج تشکےل دی تھی جو60ہزار افراد پر مشتمل تھی اور ان سب کا تعلق بھارت سے تھا۔ اس فوج کو ڈالرز میں تنخواہ دی جاتی تھی۔ شیخ مجیب الرحمن کے قتل کے وقت اس فوج کے33ہزار لوگ مارے گئے اور باقی بھارت بھاگ گئے۔
درحقیقت بھار ت کی خفیہ ایجنسی "را" کو پاکستان توڑنے کا ٹاسک دیا گیا تھا اور اسے آج بھی بنگلہ دیش کی سیاست اور معیشت پر کنٹرول حاصل ہے۔ را کا دنیا میں بہت بڑا نیٹ ورک ہے۔ اس کے اپنے جہاز اور ہیلی کاپٹر ہیں۔ پاکستان کے لیے را نے دبئی کو اپنا ہیڈ کوارٹر بنایا ہوا ہے۔ ہمارے ہاں جو کچھ ہو رہا ہے۔ "را" کروا رہی ہے۔ بھارتیوں نے کلکتہ کے تعلیمی اداروں میں بنگالی طلباءکے لیے مفت تعلیم کا انتظام کر رکھا ہے اور بھارت کی تمام یونیورسٹیوں میں انہیں تعلیم کے لیے بلایاجاتا ہے تاکہ ان کی برین واشنگ کر کے انہیں مسلم امہ سے دور کیا جا سکے۔ بہت سارے اساتذہ کو بھارتی یونیورسٹیوں نے ان کی تعلیمی استعداد کے برعکس پی ایچ ڈی کی ڈگریاں دے کر اپنا ہم نو بنانے کی کوشش کی ہے۔
41سال قبل زبردستی علیحدگی کے باوجود حالات نے یہ ثابت کیا ہے کہ پاکستان اور بنگلہ دیش ایک ہیں۔ ہمارے مفادات ایک ہیں' ہمارے دشمن اور دوست ایک ہیں۔ ہر بین الاقوامی فورم پر دونوں ممالک نے مشترکہ موقف اپنا کر ثابت کیا ہے کہ ہماری خارجہ پالیسی ایک ہے۔ ضرورت اس امر کی ہے کہ ہم اپنے بچھڑے ہوئے بھائیوں کو قریب لائیں۔ پاکستان اور بنگلہ دیش میں باہمی تجارت کو بھی فروغ دیئے جانے کی ضرورت ہے۔ پاکستان کے تعلیمی اداروں میں بنگالی طلبہ کو زیادی سے زیادہ داخلے اور وظائف دینے چاہیے۔ پرنٹ و الیکٹرانک میڈیا کی ذمہ داری ہے کہ بنگلہ دیش کے بارے میں زیادہ سے زیادہ معلومات بہم پہنچائے تاکہ باشعور طبقے اپنے شاندار ماضی کے ورثہ کو اجاگر کر کے مشترکہ لائحہ عمل اپنائیں اور اپنی نئی نسل کی ان شاندار خطوط پر تربیت کریں۔ مسلمانانِ ہند نے انگریز سامراج اور ہندو بنیے کو باہمی جدوجہد سے شکست دے کر آزادی حاصل کی تھی۔ اگر ہم خلوص دل سے قدم بڑھائیں تو دونوں خطوں کے عوام کسی نہ کسی شکل میں دوبارہ ایک ہو جائیں گے۔ اس کا آغاز کم از کم کنفیڈریشن کی صورت میں ہو سکتا ہے بشرطیکہ بنگلہ دیشی مجیب کی بیٹی کو شکست دے سکیں


مشرقی پاکستان میں 30 لاکھ کے قتل کا افسانہ

انسانی جان کتنی قیمتی ہے اور انسانی حرمت کیا معنی رکھتی ہے، قرآن حکیم نے دو ٹوک الفاظ میں وضاحت کر دی ہے:
"جس نے ایک بے گناہ کو قتل کیا، اس نے گویا ساری انسانیت کو قتل کر دیا۔"
مراد یہ کہ بے گناہ انسانوں کا قتل کوئی بھی کرے، یہ ایک ایسا گھناؤنا جرم ہے کہ کوئی اور جرم اس کی سنگینی کو نہیں پہنچتا۔ اگر مقتولین کی تعداد دو چار نہیں، دس بیس بھی نہیں، سینکڑوں
اور ہزاروں بھی نہیں بلکہ لاکھوں میں ہو تو معاملہ اور بھی نازک اور سنگین ہو جاتا ہے۔ اس معاملے کی وضاحت 1971 میں مشرقی پاکستان کی علیحدگی کے المیے اور بنگلہ دیش کی تشکیل میں قتل وغارت کے مبالغہ آمیز اعداد و شمار کے حوالے سے پیش کی جا رہی ہے۔ یہ اعداد و شمار دروغ گوئی کی آخری حدود سے بھی متجاوز ہیں اور یہ سلسلہ بڑے دھڑلے سے گذشتہ 63 برسوں سے جاری ہے۔ آئیے حقائق کی روشنی میں اس صورتِ حال کا تجزیہ کرتے ہیں۔ یک طرفہ پروپیگنڈے کا آغاز اس طرح ہوتا ہے: مشرقی پاکستان کی علیحدگی کے عمل (16 دسمبر 1971) کے ساتھ ہی اوپر تلے مختلف اعداد و شمار فضا میں گردش کرنے لگے مثال کے طور پر: "مشرقی پاکستان سے ایک کروڑ بنگالی بھارت میں پناہ گزین ہونے پر مجبور ہو گئے ہیں، ان کی گزر بسر بڑی اذیت ناک ہے، انہیں دنیا بھر سے امداد کی ضرورت ہے۔"
"پاکستانی فوج نے لاکھوں بنگالی مار دئیے ہیں۔"
"10 لاکھ، نہیں 20 لاکھ، نہیں 30 لاکھ، یہ بھی نہیں 50 لاکھ مار دئیے ہیں بلکہ 50 لاکھ سے بھی زیادہ مار دئیے ہیں دو لاکھ سے زیادہ عورتوں کو زنا بالجبر کا نشانہ بنایا گیا۔" 3 لاکھ نہیں ساڑھے تین لاکھ بنگالی عورتوں سے زیادتی کی گئی۔"
8 جنوری 1972 کو پاکستان توڑنے کی سازش کے مرکزی کردار شیخ مجیب الرحمٰن نے پاکستان سے رہائی پا کر لندن پہنچتے ہی دعوی کیا:
" بنگلہ دیش میں 10 لاکھ انسان مارے گئے۔" (دی ٹائمز، ڈیلی ٹیلی گراف لندن، ٹائمز آف انڈیا دہلی، پاکستان ٹائمز لاہور 9 جنوری 1972)
لیکن لندن سے براستہ دہلی، ڈھاکہ جاتے ہوئے شیخ مجیب کے "فہم" اور "معلومات" میں حیرت انگیز اضافہ ہوا، اور 10 جنوری کو ڈھاکا کی سرزمین چھونے کے بعد موصوف نے کہا:
"35 لاکھ بنگالی مارے گئے ہیں۔"
کچھ ہی عرصے بعد انہوں نے 35 لاکھ کے عدد میں ذرا کمی کر کے:
"30 لاکھ مارے گئے اور 3 لاکھ عورتوں سے بالجبر زیادتی کی گئی"
کے عدد پر جم جانا مناسب سمجھا اور پھر یہی موقف نجی، عوامی اور بین الاقوامی سطح پر دہرانا وظیفہ زندگی بنا لیا۔ معروف صحافی ڈیوڈ فراسٹ کو انٹرویو دیتے ہوئے جسے 18 جنوری 1972 کو نیویارک ٹیلی وژن نے ٹیلی کاسٹ کیا تھا، اس میں بھی شیخ مجیب نے 30 لاکھ افراد کے قتل کا دعوی کیا تھا، اس سے ایک روز قبل ٹائم میگزین کو انٹرویو میں مجیب نے بتایا تھا:
"آج اگر ہٹلر ہوتا تو اپنی کارکردگی پر شرم سار ہوتا۔"(17 جنوری 1972)
اور پھر 30 لاکھ کا عدد ایک قومی نغمے یا بنگالی لوک گیتوں کا حصہ بن گیا، جس کا دہرانا ہرکس و ناکس نے اپنے اوپر لازم کر لیا۔
اس تجزیے کے لئے ہمارا بیشتر انحصار خود بنگلہ دیش کے تحقیق کاروں اور مغربی صحافیوں کی رپورٹوں پر مبنی ہے۔ یہ تحقیق کار اگرچہ پاکستان کے حامی نہیں ہیں، مگر اس پروپیگنڈے پر بحث کے دوران میں وہ اپنے نتیجہ فکر کو ضرور قلم بند کرتے ہیں۔ پہلے اس منظر کو دیکھیے:
مشہور اطالوی صحافی خاتون آریانا فلاسی (Oriana Fallaci) لکھتی ہے:" میں مجیب کے گھر فروری 1972 میں انٹرویو کرنے پہنچی، وہاں برآمدے میں 50 افراد کھڑے تھے۔ میں نے کہا: اندر اطلاع کیجیے۔ میری اس درخواست کے جواب میں وہاں کھڑے ایک آدمی نے نہایت غصیلے بلکہ خوف ناک انداز میں غراتے ہوئے کہا: " انتظار کرو"۔ میں انتظار میں بیٹھ گئی۔ ایک گھنٹہ، دو گھنٹے، تین گھنٹے، چار گھنٹے گزرے، حتٰی کے رات کے 8 بج گئے۔ پھر ساڑھے 8 بجے یہ کرشمہ رونما ہوا مجھے مجیب کے کمرے میں جانے کی اجازت ملی، جہاں ایک آرام دہ صوفہ اور دو کرسیاں پڑی تھیں۔ مجیب نہایت بے ڈھنگے انداز میں ٹانگیں پسارے صوفے پر قابض تھا اور باقی کرسیوں پر، دو موٹے وزیر دھنسے ہوئے تھے۔ میں داخل ہوئی تو نہ کسی نے کوئی سلام کیا اور نہ میری آمد کا نوٹس لیا۔ میں حیران گُم سُم کھڑی تھی کہ اچانک مجیب نے ہاتھ کا اشارہ کرتے ہوئے کہا: " بیٹھ جاؤ"۔ میں اسی کے صوفے کے ایک بازو کے ساتھ دبک کر بیٹھ گئی اور تیزی سے اپنے ٹیپ ریکارڈر کو متحرک کرنے لگی، لیکن ابھی میں نے بٹن دبایا بھی نہیں تھا کہ مجیب نے گرج دار آواز میں مجھ سے کہا: " جلدی کرو، میرے پاس وقت نہیں ہے۔ ہاں، پاکستانیوں نے 30 لاکھ بنگالیوں کو مارا ہے اور یہی سچ ہے۔ میں حیران تھی کہ وہ کس طرح 30 لاکھ انسانوں کے مارے جانے کے اعداد و شمار تک پہنچا ہے؟ میں نے کہا: " جناب وزیر اعظم۔۔۔۔" مگر وہ کوئی بات سننے کے بجائے پھر گرج دار آواز میں دھاڑنے لگا: " انہوں نے ہماری عورتیں اپنے شوہروں کے سامنے ماری ہیں۔ شوہر، بیٹیوں اور بیویوں کے سامنے مارے ہیں۔۔۔۔ دادا اور نانا اپنے پوتوں، نواسوں کے سامنے، چچیاں، چچوں کے سامنے۔۔۔۔۔" میں نے فوراََ کہا: " جناب وزیر اعظم۔۔۔۔۔ میں چاہوں گی۔۔۔۔" مگر مجیب نے میری بات مکمل ہونے سے قبل اسی بپھرے انداز میں اپنے وزیروں کی طرف رُخ کرتے ہوئے کہا: " اس کو سنو، یہ کیا چاہتی ہے؟ تمہیں کوئی حق نہیں چاہنے کا، سمجھی، جو میں کہہ رہا ہوں وہی سچ ہے۔" ( آریانا فلاسی، لا یورپیا روم، 24 فروری 1972 بحوالہ ڈاکٹر عبدالمومن چودھری Behind the Myth of three Million 30 لاکھ کی کہانی کے پیچھے، الہلال پبلشرز لندن صفحہ 6، 7)
آئیے دیکھتے ہیں کہ اعداد و شمار کا یہ اتار چڑھاؤ کس طرح وجود میں* آیا؟
7 جنوری 1972 کو پریس ٹرسٹ آف انڈیا (PTI) نے بنگلہ دیش کے نئے وزیرِ اطلاعات و نشریات شیخ عبدالعزیز کے حوالے سے کلکتے میں اعلان کیا:
"10 لاکھ سے زیادہ لوگ مارے گئے ہیں۔"
اسد چودھری کی نظم رپورٹ 1971 ان تمام واقعات و حوادث کی تفصیل پر مبنی قرار دی جانے لگی، جس میں دعویٰ کیا گیا: " ہم کو آزادی کے لئے 10 لاکھ شہیدوں کا لہو دینا اور 40 ہزار عورتوں کی عزت قربان کرنا پڑی۔"
30 لاکھ کی کہانی کے پیچھے کے مطابق: " سابق بھارتی سپہ سالار جنرل مانک شا کے نزدیک : "مجیب کے نزدیک 30 لاکھ اور مشرقی محاذ کے کمانڈر جنرل جگجیت سنگھ اروڑا کے مطابق: " جیسا کہ ہم جانتے ہیں کہ پاکستانی فوج نے 10 لاکھ افراد کو مارا، لیکن جہاں تک شیخ مجیب کے اس دعوی کا تعلق ہے کہ 30 لاکھ مارے گئے، ایک ناممکن سی بات ہے، مجیب منتظم کی بجائے ایک شورش پسند (ایجی ٹیٹر) انسان تھا، جس نے ظلم کی داستان کو بڑھاوا دینے کے لئے 30 لاکھ کا دعویٰ کیا، حالانکہ مجیب کا یہ دعویٰ نا ممکن سی بات ہے کیونکہ پاکستانی فوج کو بیک وقت ملک کے اندر اور ملک کی سرحدوں پر لڑنا پڑ رہا تھا۔"( لیفٹیننٹ جنرل جگجیت سنگھ اروڑا، Remimiscences of Bangladesh War، وڈیو انٹرویو، ماس کمیونیکیشن سنٹر، جامعہ ملیہ دہلی 1994)۔
اس سے قبل بنگلہ دیش کی تخلیق کے ایک اہم کردار میجر جنرل ڈی کے پیلٹ نے بھی 10 لاکھ کا عدد دہرایا۔ حالانکہ اس کے لئے وہ کوئی تائیدی ثبوت پیش نہ کر سکا۔ اس جنگ کے حوالے سے ان تینوں جرنیلوں یعنی مانک، اروڑا اور پیلٹ نے صرف دو لفظوں کا سہارا لیا ہے: " یہ ایک معروف بات ہے" یا "جیسا کہ ہم جانتے ہیں"۔ یا " مجیب نے کہا"۔ اتنے اہم معاملے پر ایسی سہل انگاری پر مبنی اسلوب اختیار کرنا بذاتِ خود غیر ذمہ دارانہ رویہ ہے اور بددیانتی پر مبنی انداز ہے۔بقول ڈاکٹر عبدالمومن چودھری:
" دراصل 30 لاکھ کے افسانے کو وضع کرنے کے پیچھے روزنامہ پوربودیش ڈھاکا کے مدیر احتشام حیدر چودھری اور اشتراکی روس کے سرکاری اخبار روزنامہ پراودا ماسکو کا نمائندہ متعینہ دہلی، صاف صاف دکھائی دیتے ہیں۔ پوربو دیش میں احتشام حیدر نے 22 دسمبر 1971 کو اداریہ " یحیٰی کو پھانسی دو" میں لکھا: " پاکستانی فوج نے 30 لاکھ بنگالی اور 200 دانشور مارے"۔ جبکہ اسی اخبار نے صرف ایک روز قبل یعنی 21 دسمبر 1971 کو آٹھ کالم پر مشتمل ایک فیچر، جسے سرخ رنگ کی سرخیوں سے مزین کیا گیا تھا، میں یہ عنوان جمایا تھا: " بنگال کے کتنے لوگ مارے گئے؟" اور فیچر میں یہ بحث کی گئی: " بگال میں ہر جگہ یہ سوال پوچھا جا رہا ہے کتنے لوگ قتل ہوئے، 10، 20، 30، 40 یا 50 لاکھ؟ کسی کے پاس اس سوال کا جواب نہیں ہے۔ لوگوں کو اس کا جواب چاہیے اور ہمیں اس سوال کا جواب دینا ہوا گا۔"(پوربودیش 21 دسمبر 1971)
پھر ایک ہی رات گزرنے کے بعد وہ جواب کی " تلاش و تحقیق" مکمل کر لیتا ہے اور اگلے روز یہی اخبار جواب دیتا ہے: " 30 لاکھ سے کم نہیں"(22 دسمبر 1971)۔ پھر اسی خبر کو پراودا کا خصوصی نمائندہ دہلی، اپنے مرکز ماسکو بھیجتا ہے۔ جہاں خبر اس طرح شائع ہوتی ہے: " 30 لاکھ سے زیادہ"۔ اور پھر پراوادا کے حوالے سے 5 جنوری 1971 کو ڈھاکا اور دہلی کے اخباروں پر خبر شائع کی جاتی ہے: " 30 لاکھ سے زیادہ بنگالیوں اور 800 بنگالی دانشوروں کو مارا گیا۔" یوں 15 روز میں، اور افراتفری کے عالم میں دو صحافی ایک افسانہ تراشنے میں پوری طرح کامیاب ہو جاتے ہیں۔ پھر 10 جنوری 1972 کو شیخ مجیب نے ڈھاکا ائرپورٹ پر اترتے وقت پورے طمطراق سے یہ اعلان کر دیا: " پاکستانیوں کے ہاتھوں 35 لاکھ بنگالی مارے گئے 3 لاکھ بنگالی عورتوں سے زیادتی کی گئی"۔ جوہری کا نام بنگلہ دیش کے مشہور صحافی کی حیثیت سے تسلیم شدہ ہے۔انہوں نے اپنی بنگلہ کتاب "The Riddle of Thirty Lakh "۔ (30 لاکھ کا معمہ ڈھاکا 1994) میں لکھا ہے:
"یہ بات فہم سے بالاتر ہے کہ آٹھ ماہ اور 12 روز کی ایک گوریلا جنگ میں 30 لاکھ انسان مارے جائیں۔ اور یہ بات بھی وہم و گمان سے کوسوں دور ہے کہ اس دوران دو لاکھ سے زیادہ عورتوں سے بالجبر زیادتی کی گئی ہو۔ میں نے ملک کے مختلف اضلاع کے 500 افراد کا انٹرویو کیا اور ان سے پوچھا ہے: " آپ کے خاندان کے دور و نزدیک میں، یا آپ کے جاننے والوں میں یا پھر آپ کے گاؤں محلے میں، کسی پاکستانی فوجی نے جنسی بے حُرمتی کی ہو تو ایسا کوئی واقعہ بتا سکتے ہیں؟"۔ ان میں سے ہر فرد نے کہا: "نہیں"۔ ممکن ہے وہ اپنے خاندان کے بارے میں ایسی بات بتاتے وقت شرماتے ہوں، مگر گاؤں، محلے کے بارے میں گواہی دینے میں کسی فرد کے لئے کوئی امر مانع نہیں ہو سکتا تھا۔ البتہ چند بدکاروں کے ہاتھوں ایسے واقعات ہوئے، مگر ان چند کو پھیلا کر 2 لاکھ بنا دینا کیسے ممکن ہوا ہے؟ پھر ملک بھر سے ان اعداد و شمار کو صرف ایک ہفتے میں فیصلہ کن شکل دینا کیسے ممکن ہوا؟ کس نے یہ سروے کیا؟" ( 30 لاکھ کا معمہ ڈھاکا صفحہ 41)۔
ولیم ڈرومنڈ (William Drummond)، نمائندہ خصوصی رازنامہ گارڈین لندن رقم طراز ہے: " 30 لاکھ افراد کا قتل ایک غیر حقیقی داستان سرائی ہے، جسے دنیا بھر کے اخبارات میں اچھالا گیا۔ میں نے بنگلہ دیش کے بہت سے دورے کیے۔ اس دوران بے شمار لوگوں کے ساتھ ملاقاتیں کرنے، سینکڑوں دیہات کا سفر کرنے اور اوپر سے نچلی سطح تک حکومتی اہل کاروں سے تبادلہ خیال کرنے بعد اس نتیجے پر پہنچا ہوں کہ 30 لاکھ افراد کے قتل کی بات ایک انتہا درجہ کی مبالغہ آمیزی ہے۔"(گارڈین، 6 جون 1972)۔
ایک اور صحافی پیٹر گل نمائندہ خصوصی روزنامہ ٹیلی گراف، لندن (16 اپریل 1973) نے لکھا ہے: " شیخ مجیب کا یہ دعویٰ کہ 30 لاکھ بنگالی افراد مارے گئے ایک ایسی مبالغہ آمیز کہانی ہے، جس میں نقصان کو 20 فیصد زیادہ، بلکہ 50، 60 فی صد تک بڑھا چڑھا کر بیان کیا گیا ہے"۔
عبدالمیمن ضلع نواکھالی کے معروف سیاسی راہنما، 1971 میں قومی اسمبلی کے منتخب رکن اور شیخ مجیب الرحمٰن کے طویل عرصے تک قریبی دوست رہے ہیں۔ انہوں نے 1990 میں یحیٰی مرزا کو انٹرویو میں بتایا: " بنگلہ دیش کی پہلی دستور ساز اسمبلی کا رکن ہوتے ہوئے میں یہ بات پوری ذمہ داری سے کہتا ہوں کہ ضلع نواکھالی کے طول و عرض میں، پولیس اسٹیشنوں اور یونین کونسلوں میں گھوم پھر کر بڑی باریک بینی سے 1971 کے مقتولین کے بارے میں معلومات اکٹھی کی ہیں۔ جن کے مطابق ضلع نواکھالی میں 7 ہزار سے کم افراد مارے گئے اور اگر متحدہ پاکستان کے حامی مقتول رضاکاروں کو بھی شامل کر لیا جائے تو یہ تعداد ساڑھے 7 ہزار سے ہرگز زیادہ نہیں بنتی۔ یاد رہے کہ 1971 میں بنگلہ دیش کے اضلاع کی تعداد 19 تھی۔ اور تمام اضلاع اس جنگ سے برابر کی سطح پر متاثر نہیں ہوئے تھے، جب کہ نواکھالی وہ ضلع تھا جو جنگ سے بہت زیادہ متاثر اضلاع میں شمار ہوتا تھا۔ مراد یہ ہے کہ اگر ضلع نواکھالی سے جمع کردہ اعداد و شمار کو پیشِ نظر رکھیں اور تمام اضلاع میں مقتولین کی تعداد کا اوسط نکالیں تو اس کے باوجود یہ تعداد 1 لاکھ 25 ہزار سے ہرگز زیادہ نہیں ہو سکتی۔"(بحوالہ 30 لاکھ کا معمہ، از جوہری، صفحہ 49،4۔
بنگلہ دیش کے محقق پروفیسر نعیم مہیمن نے اپنے مقالے Accelerated Media and 1971 میں اس پر بحث کی ہے: " 30 لاکھ کے اس عدد کو بنگلہ دیش کی سرکاری تاریخ میں تقدیس اور ایمان کا درجہ حاصل ہو گیا۔ یوں برسوں سے اس تعداد کو کسی بھی دائرہ تحقیق میں اعتراض اور تجزیاتی چیلنج سے یک سر آزاد سمجھ لیا گیا۔ البتہ حالیہ زمانے کے تجزیہ کاروں نے دلیل دی ہے کہ پاکستانی فوج کے لئے ان سات مہینوں کے عرصے میں 30 لاکھ انسانوں کو قتل کرنا قطعی طور پر ناممکن ہے۔اگر یوں انسانوں کو مارنا مقصود ہوتا تو اس کے لئے باقاعدہ کوئی لائحہ عمل ترتیب دیا جاتا۔ مثال کے طور پر جرمنی کے آمر فیوہرر ہٹلر نے مبینہ طور پر اپنی پوری قوت سے 60 لاکھ یہودیوں کو 6 برسوں میں مارا، اور اس کے لئے باقاعدہ قتل گاہیں بنائی گئیں۔ گیس چیمبرز اور لانے لے جانے کے لئے سڑکوں کے جال سے استفادہ کیا گیا۔ مگر پاکستان کے حوالے سے ہمیں کہیں بھی ایسا پروگرام دکھائی نہیں دیتااور نہ پاکستانی فوج نے مشرقی پاکستان میں نسل کشی (ethnic cleansing) کا کوئی منصوبہ تشکیل دیا۔ اس لئے ان چند مہینوں میں، مشینی قتل گاہوں، نسل کشی کے کیمپوں کی عدم موجودگی میں 30 لاکھ انسانوں کو مارنا، ناممکن ہے۔"(Accelerated Media and 1971 صفحہ 10، اس مقالے کا ایک حصہ۔ Economic & Political Weekly، ممبئی، 26 جنوری 2008 میں بھی شائع ہوا)۔
یاد رہے 1971 میں مشرقی پاکستان کی آبادی 6 کروڑ 97 لاکھ 74 ہزار نفوس پر مشتمل تھی۔ جہاں 68 ہزار 3 سو 85 دیہات اور 4 ہزار 4 سو 72 یونین کونسلیں تھیں۔ جیسے ہی 30 لاکھ کا نمبر فضا میں اچھالا گیا تو متعدد آزاد ذرائع نے اپنی تحقیقی کاوشوں سے ثابت کیا کہ یہ اعداد و شمار سخت مبالغہ آمیز ہیں۔۔۔۔۔۔ ضلع جیسور، کلکتہ کی جانب، مشرقی پاکستان کا ایک سرحدی ضلع ہے۔ اس کے معروف سماجی راہنما خوندکر ابوالخیر بتاتے ہیں: "ہمارے پورے ضلع سے 20، 25 سے زیادہ افراد، فرار ہو کر بھارت نہیں گئے۔ خود میرے گاؤں اور اور مضافات کے دیہات میں پاکستانی فوج سے کہیں ایک جگہ بھی لڑائی کے واقعے اور کسی قسم کے قتل وغارت کی نوبت نہیں آئی۔" (30 لاکھ کی کہانی کے پیچھے صفحہ 20)۔
پھر شیخ مجیب نے 29 جنوری 1972 کو سرکاری سطح پر ایک 12 رکنی تحقیقاتی کمیٹی تشکیل دی، جس کے سربراہ عبدالرحیم، ڈی آئی جی پولیس تھے۔ جب کہ ارکان کمیٹی میں عوامی لیگ اور نیشنل عوامی پارٹی (بھاشانی گروپ) کے لیڈر اور قانون نافذ کرنے والے اداروں کے تجربہ کار ارکان شامل تھے۔ سرکاری گزٹ میں اس کمیٹی کا باقاعدہ اعلان کیا گیا۔ کمیٹی کے ذمے یہ کام تھا کہ: " وہ مقتولین اور املاک کے نقصان کا جائزہ لے اور شرپسندوں کی نشاندہی کرے۔" ساتھ ہی یہ بھی حکم دیا گیا کہ مذکورہ کمیٹی: " اپنی رپورٹ 30 اپریل 1972 تک لازماََ پیش کرے، اور اس مقصد کے لئے تمام وسائل بروئے کار لائے"۔ عبدالرحیم انکوائری کمیٹی نے بڑی تن دہی سے کام کیا، ایک ایک یونین کونسل اور ایک ایک پولیس اسٹیشن سے رابطہ کر کے کوائف جمع کیے، اور انفرادی گواہیوں کو بھی قلم بند کیا۔ روزنامہ گارڈین لندن کا نمائندہ خصوصی ولیم ڈرومنڈ جو مستقل طور پر ڈھاکا میں مقیم تھا، بیان کرتا: " مارچ کے تیسرے ہفتے تک انکوائری کمیٹی کے سامنے 2 ہزار افراد کے قتل کی رپورٹیں پیش ہو سکیں کہ : انہیں پاکستانی افواج نے مارا تھا۔"(روزنامہ گارڈین لندن، 6 جون 1972)۔ تاہم جب تحقیقاتی کمیٹی نے رپورٹ مکمل کی تو معلوم ہوا کہ پورے بنگلہ دیش میں اس ساڑھے 8 ماہ کی بغاوت، خانہ جنگی، بلوے، لوٹ مار اور گوریلا جنگ میں 56 ہزار 7 سو 63 افراد کے قتل کے ثبوت فراہم کیے جا سکے ہیں۔ بقول ولیم ڈرومنڈ: " جونہی انکوائری کمیٹی کے سربراہ نے رپورٹ وزیرِ اعظم کو پیش کی تو جلد مشتعل ہو جانے والا جذباتی مجیب آپے سے باہر ہو گیا اور اس نے رپورٹ پکڑ کر فرش پر دے ماری اور غصے میں چلانے لگا: " میں نے 30 لاکھ کہے ہیں 30 لاکھ۔ تم لوگوں نے یہ کیا رپورٹ مرتب کی ہے؟ یہ رپورٹ اپنے پاس رکھو جو میں نے کہہ دیا ہے، بس وہی سچ ہے۔"( گارڈین لندن 6 جون 1972)۔
بنگلہ دیش قومی اسمبلی میں وزارتِ خزانہ کے بیان کے مطابق یہی نمائندہ آگے چل کر رقم طراز ہے کہ : " مجیب نے مقتولین کی مدد کے لئے 2 ہزار ٹکہ فی کس کا جو اعلان کیا تھا، اس کے حصول کے لئے 72 ہزار افراد نے درخواستیں جمع کرائیں، جن میں 50 ہزار مقتولین کے لئے رقم حاصل کرنے کا دعویٰ کیا گیا، اور ان درخواستوں میں متعدد جعلی درخواستیں بھی شامل تھیں"۔ (گارڈین، لندن 6 جون 1972)۔
یہ بھی امر پیشِ نظر رہے کہ عوامی لیگ کی پروپیگنڈا مشین کے مطابق: " بھارت میں بناہ گزین بنگالیوں میں سے لاکھوں افراد بھوک اور بیماری سے مارے گئے۔" اس طرح جن افراد نے مذکورہ بالا دعوے کے ساتھ رقوم وصول کیں، ان میں بہت سے وہ لوگ بھی شامل تھے جو بھارتی کیمپوں میں مارے گئے تھے۔"(عبدالغفار چودھری، مضمون: 'ہمیں ہمت سے سچ کا مقابلہ کرنا چاہیے'، روزنامہ جنپد، ڈھاکا 20 مئی 1973، بحوالہ 30 لاکھ کی کہانی کے پیچھے صفحہ 30،29)۔
شیخ مجیب نے جھوٹ کی جو آلودگی پھیلائی تھی، وہ ذہنوں کو مسموم کرتی رہی۔ پھر 15 جون 1993 کو بنگلہ دیش قومی اسمبلی میں کرنل اکبر حسین (جو جنرل ضیا الرحمٰن اور خالدہ ضیا کی حکومتوں میں وزیر رہ چکے تھے) نے یہ کہہ کر بحث کو دوبارہ زندہ کر دیا کہ: " عوامی لیگ نے 30 لاکھ مقتولینِ آزادی کا افسانہ گھڑا، جبکہ حقیقت اس کے صرف 10 فیصد کے قریب ہے۔" اس پر عوامی لیگ کے ایک رکن اسمبلی عبدالصمد آزاد نے اسمبلی میں جواب دیا: " یہ بات ہم نے اپنے لیڈر شیخ مجیب سے سنی ہے اور اسے ہی ہم درست سمجھتے ہیں۔" پھر ہندو رکن اسمبلی شدھن گھشوشیکر نے چیلنج کرتے ہوئے سوال اٹھایا: " اکبر حسین اپنے دعوے کا ثبوت پیش کریں۔" تب وزیر اکبر حسین نے کہا: " بنگلہ دیش حکومت بننے کے بعد حکومت نے اعلان کیا تھا کہ جس جس گھرانے کا کوئی فرد بھی جنگ میں مارا گیا ہے یا لاپتہ ہوا ہے، وہ گھرانہ متعلقہ فرد کا نام پتہ بتا کر 2 ہزار ٹکے بطور امداد وصول کرے۔ اس اپیل کے جواب میں بنگلہ دیش بھر سے صرف 3 لاکھ افراد نے نام درج کرائے۔ اگر وہ 30 لاکھ ہوتے تو لازماََ وہ بھی نام درج کراتے، مگر ایسا نہیں ہوا، باقی 27 لاکھ کہاں گئے؟"۔ جب یہ جواب ملا تو پورے ایوان پہ خاموشی چھا گئی۔"( بنگلہ دیش قومی اسمبلی کی روداد 16،15 جون 1993 بحوالہ 30 لاکھ کی کہانی کے پیچھے صفحہ 5)۔
مجیب حکومت سقوطِ مشرقی پاکستان کے فوراََ بعد نقصان، اموات اور جرائم کے ذمہ داران کے تعین کے لئے پوری طرح سرگرمِ عمل ہو گئی۔ یوں 22 دسمبر 1971 کو کلکتہ سے مجیب کی جلاوطن حکومت نے اعلان کر دیا تھا: " جن خواتین کے ساتھ پاکستانی فوجیوں نے زیادتی (ریپ) کی ہے وہ بنگالی ہیروئنیں ہیں۔ پھر مجیب کی آمد پر جنوری 1972 میں ڈھاکا میں ایک بہت بڑا بنگالی ہیروینز کمپلیکس، قائم کر دیا گیا، جس کا سربراہ مجیب کے رشتہ دار جہانگیر حیدر کو مقرر کیا گیا۔ اس کمپلیکس کے لئے ریڈیو، ٹیلی ویژن اور اخبارات کے ذریعے بڑے پیمانے پر تشہیر کی گئی۔ اقوامِ متحدہ کے سیکرٹری جنرل کرٹ والڈ ہایم نے "ہیروینز کمپلیکس" کا دورہ بھی کیا، لیکن یہ کمپلیکس ایک روز کے لئے بھی آباد نہ ہو سکا۔ کتنی بنگالی ہیروئنیں یہاں رجسٹرڈ ہوئیں؟ آج تک کسی کو یہ عدد معلوم نہ ہو سکا۔ کیونکہ اس باب میں دعوے کے لئے کوئی قابلِ ذکر ثبوت فراہم نہ ہو سکا۔ یوں خجالت میں چند ماہ بعد یہ منصوبہ اور کمپلیکس اچانک ختم کر دیا گیا۔"(30 لاکھ کی کہانی کے پیچھے صفحہ 30،25)۔
ازاں بعد تحریکِ آزادی ہند کے معروف راہنما اور بنگالی نزاد سبھاش چندرابوس کی بھتیجی پروفیسر ڈاکٹر شرمیلا بوس(بھارتی بنگالی اور ہاورڈ یونیورسٹی سے پی ایچ ڈی) نے جون 2005 میں اپنے تحقیقی مقالے Problem of Using Women as Weapons in Recounting the Bangladesh War "بنگلہ دیش کی جنگ میں عورتوں کا بطور ہتھیار" میں لکھا ہے: " ہمیں سچ بتانا چاہیے اور سچ یہ ہے کہ پاکستانی افواج پر بنگالی عورتوں کی اس پیمانے پر بے حرمتی کا الزام مبالغہ آمیز حد تک بے بنیاد ہے۔ پاکستانی فوج نے ایک منظم قوت کے طور پر اپنی ڈیوٹی انجام دی جس میں عورتوں اور بچوں کو نشانہ بنانے سے گریز کیا گیا۔ میں نے وسیع پیمانے پر انٹرویو، مکالموں اور تحقیق سے یہی بات دیکھی ہے کہ پاکستانی فوج نے عورتوں کو یکسر نظر انداز کر کے، صرف مقابلہ کرنے والے جوانوں کو نشانہ بنایا۔" اس پر روزنامہ ڈیلی ٹائمز لاہور نے 2 جولائی 2005 کو اپنے اداریے New Impartial Evidence نے غیر جانب دارانہ ثبوت میں لکھا: " پرفیسر شرمیلا بوس نے چشم دید گواہوں کی گواہی اور گہرے تحقیقی کام کی بنیاد پر برسوں سے لگنے والے اس الزام کی تردید کی ہے کہ پاکستان نے بنگالی عورتوں کو بالجبر زیادتی کا نشانہ بنایا۔"
یہاں ایک مرتبہ پھر اطالوی صحافی خاتون آریانا فلاسی کے مکالمے سے راہنمائی لیتے ہیں، جس نے اپریل 1972 میں (تب) صدر پاکستان ذوالفقار علی بھٹو کا انٹرویو لیا، جو اس کی کتاب Interwiew With History میں شامل ہے۔ فلاسی کے جواب میں بھٹو نے کہا: " مجیب الرحمٰن ایک پیدائشی جھوٹا شخص ہے۔ یہ اس کے بیمار ذہن پر ہے کہ وہ کب کیا بات کر دے، مثلاََ وہ یہ کہتا ہے کہ اس قتلِ عام میں 30 لاکھ لوگ مارے گئے تھے۔ وہ پاگل ہے، وہ سب لوگ پاگل ہیں۔ بشمول اخبارات کے جو اس کی بات کو دہراتے ہیں کہ 30 لاکھ لوگ مارے گئے، 30 لاکھ لوگ قتل ہو گئے۔ بھارتیوں نے کہا تھا کہ 10 لاکھ لوگ مارے گئے تھے۔ شیخ مجیب نے پہلے 10 کو 20 کیا اور پھر 30 لاکھ بنا دیا۔ وہ تو طوفان سے مرنے والے لوگوں کی تعداد بھی اسی طریقے سے ضرب تقسیم کر کے بڑھاتا رہتا تھا۔ بھارتی صحافیوں کے مطابق مرنے والوں کی تعداد 60 سے 70 ہزار تھی، جبکہ کچھ مشنری لوگوں کے مطابق 30 ہزار لوگ مارے گئے تھے، اور جہاں تک میری اطلاعات ہیں تقریباََ 50 ہزار لوگ مارے گئے تھے۔ کیونکہ 50 ہزار اور 30 لاکھ لوگوں کے مرنے میں بہت بڑا فرق ہے۔۔۔۔۔۔مشرقی پاکستان سے بھارت جانے والے پناہ گزینوں کے بارے میں بھارتی وزیرِ اعظم اندرا گاندھی کہتی ہیں کہ یہ ایک کروڑ لوگ تھے۔ انہوں نے جان بوجھ کر ایک کروڑ کا نمبر دیا، تاکہ اسے جواز بنا کر مشرقی پاکستان پر حملہ کر سکے۔ لیکن جب ہم نے اقوامِ متحدہ سے کہا کہ وہ بنگالی پناہ گزینوں کی تعداد چیک کر کے بتائے تو بھارت نے ہمارے مطالبے کی شدید مخالفت کی۔ اب یہ بات کہ وہاں کتنی عورتوں کے ساتھ بالجبر زیادتی کی گئی اور کتنی قتل ہوئیں؟ اس میں تو کوئی شک نہیں کہ وہاں بہت زیادتیاں ہوئیں تھیں۔ اس پورے عرصے میں اس طرح کی زیادتی کے صرف 4 کیس رپورٹ ہوئے، اگر ان کو 10 سے ضرب دیں تو ان کیسوں کی تعداد 40 ہو جاتی ہے۔ پھر بھی ہم ان اعداد تک نہیں پہنچ سکتے جو مجیب اور اندرا گاندھی پوری دنیا میں پھیلاتے تھے۔"(ایک سیاست کئی کہانیاں، میں مذکورہ انٹرویو کا ترجمہ از رؤف کلاسرا صفحہ 362، 363)۔
ڈھاکا ہی سے نعیم مہیمن کے مطابق: " 1971 میں بھارت جانے والے بنگالیوں کی تعداد 12 لاکھ سے ایک کروڑ، بلکہ 2 کروڑ تک بیان کی جاتی رہی۔ پھر ایک فلم ساز لیرلیون نے اس خود ساختہ کہانی پر فلم بنا کر انتہائی مبالغہ آمیزی کے ساتھ دنیا کے سامنے پیش کیا"۔(مقالہ مذکورہ صفحہ 14)۔
واشنگٹن میں بنگلہ دیش کے سفیر شمشیر ایم چودھری نے کہا کہ: " 1971 کی جنگ کے حوالے سے ہمارے ہاں جو مبالغہ آمیز اعداد و شمار گردش کر رہے ہیں، ان میں غلطی اور شرارت دونوں چیزوں کا عنصر شامل ہے۔ سچ کی تلاش اور الزام تراشی سے بچنے کے لئے ضروری ہے کہ بنگلہ دیش اور پاکستان کی حکومتیں مل کر ایک ایسا کمیشن مقرر کریں، جو اس المیے کے دوران پیدا شدہ حقائق کو ایک رپورٹ کی صورت میں مرتب کرے"۔(روزنامہ ڈان، کراچی 7 جولائی 2005)۔
اولاََ یہ کہ جھوٹ گھڑ کر، کروڑوں انسانوں اور بیسیوں قوموں میں ملکِ پاکستان کے بارے میں نفرت اور حقارت کی جو آگ سلگائی جا رہی ہے، جسے افسانوی پٹرول چھڑک کر بڑے پیمانے پر پھیلایا جا رہا ہے، نتیجے میں پاکستان اور اہلِ پاکستان کو اس نفرت کی قیمت دینا پڑتی ہے۔ ثانیاََ یہ کہ اس مبالغہ آمیز طرزِ بیان نے بالخصوص ان لوگوں کو جو 1971 میں پاکستان کے لئے سر بکف تھے، وہ پاکستانی "دلالی" کے الزام اور اس پروپیگنڈے کی تپش میں خود اور ان کی آئیندہ نسلیں جل رہی ہیں۔ اس طرح ان کے لئے اپنے مادرِ وطن میں زندگی بسر کرنا ایک اذیت ناک تجربہ بنا دیا گیا ہے۔ ثالثاََ یہ کہ جھوٹ کے بل بوتے پر جس تاریخ کو گھڑا اور پھر "حقیقت" کے طور پر ذہنوں، نصابوں اور کتابوں میں نقش کیا گیا ہے، ان کا نتیجہ ایک نہ ختم ہونے والی نفرت کی*صورت میں سامنے آیا ہے۔ آج بنگلہ دیش کی مقتدر حکومت اور پالیسی ساز ادارے اسی خانہ ساز نفرت میں اپنے اقدام کا جواز پاتے ہیں۔ ظاہر ہے یہ الفاظ فضا میں تحلیل ہو کر تو نہیں رہ گئے۔ ان الفاظ نے اپنا ایک اثر دکھایا ہے، اور بنگلہ دیش کی نئی نسل کے ذہن میں پاکستان اور مسلمان کی ایک تصویر بھی بنائی ہے۔ ایسی تصویر جسے خود پاکستان کی لسانی قوم پرست تحریکیں پسند کرتی ہیں اور ان کے سائے میں اپنی منزل دیکھتی ہیں۔
اسی تصویر کے خدوخال کو گہرا اور نمایا کرنے کے لئے بھارتی لابی، ہندو کمیونٹی کی موثر قیادت اور وہ اشتراکی لابی سرگرم عمل رہی ہے، جسے پاکستان کا وجود ایک آنکھ نہیں بھاتا۔ بلکہ اس کے نزدیک سب خرابیوں کا مرکز پاکستان ہی ہے۔ یہاں یہ امر بھی زیرِ بحث نہیں ہے کہ اس قتل وغارت کا کیا جواز تھا اور کیا جواز نہیں تھا۔ اور یہ بھی جائزہ پیش نہیں کیا جا رہا کہ 25 اور 26 مارچ 1971 کی درمیانی شب شروع ہونے والے "آپریشن سرچ لائٹ" کی کیا قانونی حیثیت تھی۔ اسی طرح یہاں یہ جائزہ بھی پیش نہیں کیا جا رہا کہ یکم مارچ سے 25 مارچ 1971 تک کتنے ہزار غیر بنگالی، پنجابی، پٹھان پاکستانیوں، خصوصاِِ بہار سے ہجرت کر کے آنے والے عام غریب مسلمان مردوں، عورتوں اور بچوں پر کیا بیتی؟(صرف ایک مثال ملاحظہ کیجیے):
"3 اور 4 مارچ کی درمیانی شب چٹاگانگ کی فیروز شاہ کالونی کو جہاں اردو بولنے والے رہتے تھے اسے عوامی لیگ کے کارکنوں نے چاروں طرف سے گھیر کر 700 گھروں کو آگ لگا دی۔ جو عورتیں اور بچے آگ سے بچنے کے لئے باہر نکلے ان کو گولی مار دی جاتی۔ اس طرح صرف ایک جگہ پر لگ بھگ و ہزار افراد کو زندہ جلا کر مارا گیا۔"
اور آپریشن کے ایک ہفتے بعد وہ مسلسل مقامی مسلح افراد اور بھارتی شرپسندوں کے کس کس ظلم کا نشانہ بنائے گئے؟ ملاحظہ کیجئے:
"مشرقی پاکستان میں لاکھوں غیر بنگالی بُری طرح پھنس کر رہ گئے ہیں اور وہ بنگالیوں کے انتقام کا نشانہ ہیں۔"(روزنامہ سٹیٹسمین، نئی دہلی 4 اپریل 1971)۔
مشرقی پاکستان میں جگہ جگہ غیر بنگالیوں کے گھروں کا جلایا، ان کے مردوں اور عورتوں کو مارا، اور ان کی بے حرمتی کی جا رہی ہے۔ میمن سنگھ کی صرف ایک مسجد میں 1500 ایسی غیر بنگالی عورتوں نے پناہ لی، جن کے شوہروں کو ذبحہ کر کے مار دیا گیا۔"(سیلون ڈیلی نیوز، کولمبو 15 مئی 1971)۔
پھر سقوطِ مشرقی پاکستان کے بعد ان غیر بنگالی اور ان کے ساتھ "متحدہ پاکستان" پر یقین رکھنے والے بنگالی شہریوں پر کیا گزری؟ دنیا بھر کے اخبارات ان مظلوموں کی چیخ و پکار اور خون سے لکھی مظلومیت کی گواہی پیش کرتے رہے، مگر ان کی تائیدو ہمدردی میں کہیں سے نحیف سی آواز بھی نہیں ابھری، کہیں کوئی پتہ تک نہیں ہلا۔ یاد رہے آرمی آپریشن کے بعد غیر بنگالی پاکستانیوں کو عوامی لیگ اور بھارتی پشت پناہی سے تیار کردہ مکتی باہنی( جس کا موثر آپریشنل حصہ بھارتی فوج پر مشتمل تھا) کو پاکستانی فوج اور غیر بنگالیوں کے قتلِ عام کے لئے اذن مل گیا، جس نے 16 دسمبر سے پہلے اور پھر بعد میں خون کی ہولی کھیلی۔ اور ساتھ ہی 1972 کے دستورِ بنگلہ دیش میں یہ تحفظ بھی لے لیا کہ اس آزادی کی تحریک میں حصہ لیتے وقت آزادی کے سپاہیوں نے جو کچھ بھی کیا ہے، اسے کہیں چیلنج نہیں کیا جا سکے گا۔ گویا ان کے ہر قسم کے قتل و غارت گری کے جرائم کو دستوری تحفظ اور عام معافی دے دی گئی۔ یوں اگر یہ کہا جائے کہ مشرقی پاکستان میں حقیقی معنوں میں قتل عام عوامی لیگ ہی نے کیا تو اسے مبالغہ آمیزی قرار نہیں دیا جا سکتا۔
سوال یہ ہے کہ کیا یکم مارچ 1971 کے بعد ہزاروں کی تعداد میں غیر بنگالیوں کا قتلِ عام بھلا دینے والی بات تھی؟ اور کیا اس خون کا جواب لینے والا اس دنیا میں کوئی نہیں؟ کیا پاکستان کے تحقیقی اداروں اور یونیورسٹیوں کی یہ ذمہ داری نہیں بنتی کہ وہ پاکستان توڑنے، پاکستانیوں کو مارنے اور پاکستان کو بدترین الزامات کا نشانہ بنانے والے اقدامات کا معروضی اور تحقیقی انداز سے جائزہ لیں؟
اگر یہ سمجھ کر چپ سادھ لی جائے کہ الزام فلاں پر لگ رہا ہے تو وہی بھگتے، ایسا بے رُخی پر مبنی رویہ اختیار کرنا کم ازکم تحقیقی اداروں کے شایانِ شان نہیں ہو سکتا۔ آج پاکستان کے حوالے سے انتہا درجے کا منفی پروپیگنڈا پورے بنگلہ دیش کے وجود میں خون کی طرح گردش کر رہا ہے۔ جماعتِ اسلامی، مسلم لیگ، پاکستان جمہوری پارٹی، اور نظامِ اسلام پارٹی کے وہ لوگ جو متحدہ پاکستان چاہتے تھے اور جائز طور پر، ایک پاکستان' چاہتے تھے، آج وہی لوگ اس نفرت کی آگ میں جلائے جا رہے ہیں۔ اگر ریاست اور ریاست کے اداروں کا یہی رویہ رہا تو مستقبل میں خود پاکستان کی سالمیت اور دفاع کے لئے نکلتے وقت لوگ کیا سوچیں گے؟



نہیں لڑتا ہے مومن نام و عزو جاہ کی خاطر
جہادِ مردِ مومن ہے فقط اللہ کی خاطر
-- 16TH December , A black day in the history of Pakistan , Today We surrendered , We lost half of Pakistan. Pakistani Politics , who gave away whole Bengal for his person... political benefits and greed for power. Obviously Army get orders , There were lot of soldiers who fought for whole Pakistan and for their country, gave their lives , fought bravely under severe circumstances, They could have win the war, but unfortunately they were ordered and they had to follow.

Never ever forget what Hindus did to Muslims in East Pakistan. You were never told this history before. This is what Hindus do when they get power over Muslims! By Allah, we will take revenge for every martyr from 1947 till today, especially for the Muslims of East Pakistan who died in such helpless pain.

Most of these young Pakistani Bengali and Biharis who were buttered by the Indian army one b
y one. they were helping Pakistan army against India and Mukti Bahini. These were civilian Mujahideen who fought against Muktis. After the fall of Dhaka, Indian army refused to accept them as prisoners of war and arranged their slaughter in most painful way. These are the war crimes of the Indian army for which we will take revenge. That is a promise we make to our martyrs. Just look at the arranged massacres and butchery in the Dhaka race course ground. Such massacres were arranged all over East Pakistan after the fall of Dhaka.




Recalling memories of 16 dec 1971 we reiterate today .

India is our rival and no friendship with India is tolerable. Hell with "Aman ki asha " and Hell with those who advocate of this absurd notion.
Until the freedom of Kashmir & revenge of 1971, no peace with this terrorist country

مشرقی پاکستان کے حوالے سے آرٹیکل شیر کرنے سے پہلے آج کا 

سوال


میرا نیا بلاگ - اپنی رائے کا اظہار کیجئے



http://shoaibtanoli.wordpress.com/


Regards,

 

M Shoaib TaNoLi


Karachi Pakistan


Email@            shoaib.tanoli@gmail.com
Cell #               
+92-300-2591223

Facebook :           https://www.facebook.com/mtanoli

Twitter:                  tanolishoaib

Skype:                     shoaib.tanoli2

Linkedn:             http://www.linkedin.com/profile/view?id=60781943&trk=tab_pro


 پاکستان زندہ باد   ۔ پاکستان پائندہ باد
Long Live Pakistan


Heaven on Earth
Pakistan is one of the biggest blessings of Allah for any Pakistani. Whatever we have today it's all because of Pakistan, otherwise, we would have nothing. Please be sincere to Pakistan.
Pakistan Zindabad!

ہم پاکستان ایک وطن ایک قوم
Dear Readers: My mails are my personal choice. The purpose of these mails is to establish contact with you, make you aware of different cultures ,disseminate knowledge and information. If these (mails) sound you    unpleasant, please intimate .
IF YOU ARE NOT INTERESTED IN MY MAIL

PLEASE REPLY THIS E_,MAIL WITH THE SUBJECT.. UNSUBSCRIBE


E Mail: shoaib.tanoli@gmail.com


--
پاکستان کسی بھی پاکستانی کے لئے اللہ کی سب سے بڑی نعمتوں میں سے ایک ہے. آج ہم جو بھی ہے یہ سب اس وجہ پاکستان کی ہے ، دوسری صورت میں ، ہم کچھ بھی نہیں ہوتا. براہ مہربانی پاکستان کے لئے مخلص ہو.
 
* Group name:█▓▒░ M SHOAIB TANOLI░▒▓█
* Group home page: http://groups.google.com/group/MSHOAIBTANOLI
* Group email address MSHOAIBTANOLI@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
MSHOAIBTANOLI+unsubscribe@googlegroups.com
*. * . * . * . * . * . * . * . * . * . *
*. * .*_/\_ *. * . * . * . * . * . * . * . * .*
.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨) ¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•` *
'...**,''',...LOVE PAKISTAN......
***********************************
 
Muhammad Shoaib Tanoli
Karachi Pakistan
Contact us: shoaib.tanoli@gmail.com
+923002591223
 
Group Moderator:
*Sweet Girl* Iram Saleem
iramslm@gmail.com
 
Face book:
https://www.facebook.com/TanoliGroups

No comments:

Post a Comment